FAQ

kundeservice@flowr.dk – vi elsker tilfredse kunder.

Bestilling

Vi leverer mandag til lørdag, derfor ingen levering på søndage og helligdage. Hvis du bestiller inden kl. 13.00, leverer vi 2 dage senere med undtagelse af, hvis du bestiller torsdag efter kl. 13:00 eller fredag, så leverer vi tirsdag. Bestiller du lørdag eller søndag, leverer vi onsdag. 

Du skal have en PlantsByFLOWR konto, for at kunne bestille mere end én plantekase eller bland selv blomsterbundter på samme tid. Det tager kun 10 sekunder at oprette, og du kan gøre det her. Fordelene ved at have en PlantsByFLOWR konto er hurtigere købsproces, hvor at du du har et samlet overblik over dine ordrer, og kan gemme flere adresser til senere brug. 

Ja, du kan bestille én plantekasse eller bland selv blomsterbundter uden at skulle have en PlantsByFLOWR konto. Ønsker du at bestille mere end én plantekasse eller bland selv blomsterbundter på samme tid, vil du blive bedt om at logge ind på din konto. 

Ja, det kan du godt. I checkout under "Leveringsadresse" skal du vælge en leveringsadresse i drop down menuen til hver enkel buket. Her kan du også klik på "Opret en ny adresse" og indtast en ny adresse. Når du opretter en ny adresse, vil denne automatisk blive gemt i din personlige adresse bog, men du skal huske at vælge den i drop down menuen inden du går videre. 

Ja, det kan du godt. I checkout under "Leveringsadresser" skal du vælge en leveringsdato til hver enkel plantekasse eller bland selv blomsterbundter. 

I så fald bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på telefon 89 30 31 00. Sker kontakten inden kl. 13 to dage før levering (søndage og helligdage undtaget), kan vi nå at korrigere det. For levering mandag er deadline for at sende rettelser torsdag kl. 13:00 og levering tirsdag er deadline for at sende rettelser lørdag kl.13

Ved bestilling til levering til større anledningsdage, som valentines dag, påske, mors dag, jul og nytår, kan ændringer ikke ske dagen inden aftalte leveringstidspunkt, og du finder derved vores deadlines for at sende rettelser her

Det vil vi selvfølgelig gerne hjælpe med. Der kan være situationer, hvor det vil være for sent for os at annullere ordren, hvis den eksempelvis kan være sendt afsted. Uanset hvad, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på telefon 89 30 31 00.

Ved bestilling til levering til større anledningsdage, som valentines dag, påske, mors dag, jul og nytår, kan afbestilling ikke ske dagen inden aftalte leveringstidspunkt. Du finder derved vores deadlines for at annullere her

Tit og ofte er din ordre gået igennem, selvom du ikke har fået en bekræftelsesmail. Det kan eventuelt skyldes, at du har tastet en forkert mailadresse, eller at mailen er havnet i din uønskede post/spam. Kontakt kundeservice, så undersøger vi sagen. 

Betaling

Vi tilbyder et varieret udvalg med op til tre forskellige størrelser.  Priserne spænder fra 75 til 500 kroner for vores planter og inkluderer levering og moms.

Er du kreativ og selv vil lave en buket, dekoration eller andet med friske blomster, så kan du selv mixe dine blomsterbundter

Nej, vores priser er inklusiv alt, så der er ingen ubehagelige overraskelser. Der er ingen yderligere omkostninger, og priserne på vores planter og blomster omfatter således både levering og moms.

Du kan bruge Dankort, VISA/Dankort og MasterCard.

Ja, du kan godt bruge MobilePay.

Ja, fra 1. oktober 2012 må betalingsmodtagerne viderefakturere gebyret fra alle internationale kreditkort til forbrugeren. Det gælder både dansk og udenlandsk udstedte internationale kreditkort. Dette gælder også Mastercard.

  • Et dansk udstedt internationalt kreditkort vil pålægges gebyr på 0,75% af købssum.
  • Et udenlandsk udstedt kreditkort vil være pålagt gebyr på 1,4%  af købssum.
  • Gebyret dækker den faktiske pris, vi som webshop betaler for at få indløst kortbetaling hos Nets (PBS).
  • flowr viderefakturerer kun det beløb, der opkræves os. Der er IKKE nogen del af beløbet, som tilfalder FLOWR.

Følgende kort er ikke omfattet af nye regler/gebyrer

  • Dankort da dette ikke et internationalt betalingskort.
  • Visa/Dankort da dette ikke påvirket af gebyrreglerne. Når det bruges i Danmark, er det et Dankort, og disse er ikke omfattet af de nye regler.
  • Betaler du på flowr med VISA/Dankort mens du er i udlandet, bliver der lagt et gebyr på. Se ovenfor.

Nej, på nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt at betale med faktura. Du kan betale med betalingskort eller Mobilepay.

Nej, på nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt at betale med EAN. Du kan betale med betalingskort eller Mobilepay.

Levering

Ordren leveres i tidsrummet kl. 8.00-21.00 mandag til lørdag til private adresser. Til virksomhedsadresser leverer vi kl. 8.00-16.00, hvis firmanavn er udfyldt under "information vedr. firma". 

Hvis du skriver dit mobilnummer ved ordreafgivelsen, får du løbene information om ordrens status. 

Vi leverer planter til privat-og erhvervsadresser i næsten hele landet, med undtagelse af adresser på ikke-brofaste øer som Bornholm, Fanø og Samsø.

Når du bestiller planterne, kan du vælge at få en SMS, når buketten leveres hos modtageren.

Planterne vil blive sat på adressen.

Hvis du bor i en låst lejlighedsopgang, og chaufføren ikke kan få adgang til opgangen, vil chaufføren stille pakken foran ejendommen.

Se flere deltaljer herom i vores handelsbetingelser.

Vi leverer ikke på søndag og helligdage. 

Planterne pakkes i papkasser, og for at sikre jorden ikke falder ud under transport, har vi lagt træuld ovenpå, som er fastgjort med tape. Ved mindre planter har vi sat en træpind i planten, så den står i spænd i kassen og ved større planter, tapes potten til papkassen, så den ikke kan flytte sig. 

Selvom vi gør vores ypperste for at levere til tiden, kan der være situationer, vi ikke kan kontrollere. Skulle det uheldige ske, at du ikke får leveret planten på den ønskede dato, bedes du kontakte kundeservice på kundeservice@flowr.dk

Andet

Du kan kontakte os via e-mail på kundeservice@flowr.dk eller blot ringe til os på 89 30 31 00. Vi har åbent hverdage kl. 9.00-17.00 og lørdage kl. 10.00-13.00. Vi holder lukket på helligdage og søndage. 

Vi er naturligvis rigtig kede af, hvis det er tilfældet. Modtager du en plante, hvor du er utilfreds med kvaliteten, bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt, så vi kan følge op det. 

Send altid gerne flere billeder med af planten.

Din faktura sendes altid automatisk til din mail. Ellers kan du altid kontakte kundeservice på kundeservice@flowr.dk, som er klar til at hjælpe dig.

Du kan finde pasningsvejledninger på vores hjemmeside. Læs mere lige her

Dine planters levetid afhænger af hvordan du passer på dem.

Ring til os på 89 30 31 00 eller send os en e-mail til kundeservice@flowr.dk. Vi holder åbent hverdage kl. 9.00-17:00 og weekender kl. 10.00-13.00. Vi holder lukket på helligdage.

Vi har lavet en sektion på Plantsbyflowr.dk, hvor du kan se alle de forskellige kategorier af planter vi har i sortiment, f.eks. planter til stuen. Klik her og se alle typer planter.